Deklaracja dostępności
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://pcprwschowa.pl/ .
Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Występują błędy kontrastu. Dotyczą głównie treści podlinkowanych na stronie głównej i zakładkach(bardzo niski kontrast pomiędzy kolorami tekstu i tła) . Błąd występuje na stronie głównej. Poprawa dostępności tych elementów jest realizowana na bieżąco, w miarę możliwości technicznych.
Niektóre zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych. Występują one na Stronie głównej/ Piecza zastępcza/ Rodzina zastępcza/ Bezpieczny przystanek. Poprawna dostępność tych elementów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych grafik możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Niektóre grafiki nie posiadają opisów alternatywnych. Występują one na Stronie głównej/ Przeciw działanie przemocy/ Gdzie szukać pomocy. Poprawna dostępność tych elementów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych grafik możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Doroty Szymańskiej — e-mail koordynator@dostepnosci.pl lub telefonicznie +48 795 939 808.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:
- Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie ,
- Adres: Plac Kosynierów 1c, 67-400 Wschowa,
- mail: sekretariat@pcprwschowa.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Pl. Kosynierów 1c, 67-400 Wschowa.Parking: przed budynkiem jest wyznaczony parking ogólnodostępny, na którym są wyznaczone 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku: do budynku prowadzą dwa wejścia oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową prowadzący do odrębnego wejścia na parterze budynku. Przy drzwiach zamontowany jest wideo domofon oraz przycisk dzwonka wzywający pracowników ochrony do otwarcia drzwi.
Biura: znajduje się na trzecim piętrze budynku.
Dostępność komunikacyjna budynku: pomieszczenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie mieszczą się na 3 piętrze budynku. W budynku została zapewniona pełna dostępność komunikacyjna do wszystkich pomieszczeń. Budynek wewnątrz jest wyposażony w windę z komunikatami głosowymi i oznaczeniami w alfabecie Braille`a, poszczególne kondygnacje połączone są schodami.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku jest toaleta dostosowana dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.
Podmiot posiada pętlę indukcyjną.
W podmiocie na stronie znajduje się informacja o Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Polskim Języku Migowy (PJM).
W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.