Deklaracja dostępności

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://pcprwschowa.pl/ .

Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Występują błędy kontrastu. Dotyczą głównie treści podlinkowanych na stronie głównej i zakładkach(bardzo niski kontrast pomiędzy kolorami tekstu i tła) . Błąd występuje na stronie głównej. Poprawa dostępności tych elementów jest realizowana na bieżąco, w miarę możliwości technicznych.

Niektóre zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych. Występują one na Stronie głównej/ Piecza zastępcza/ Rodzina zastępcza/ Bezpieczny przystanek. Poprawna dostępność tych elementów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych grafik możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.

Niektóre grafiki nie posiadają opisów alternatywnych. Występują one na Stronie głównej/ Przeciw działanie przemocy/ Gdzie szukać pomocy. Poprawna dostępność tych elementów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych grafik możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Doroty Szymańskiej — e-mail koordynator@dostepnosci.pl lub telefonicznie +48 795 939 808.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Pl. Kosynierów 1c, 67-400 Wschowa.

Parking: przed budynkiem jest wyznaczony parking ogólnodostępny, na którym są wyznaczone 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku: do budynku prowadzą dwa wejścia oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową prowadzący do odrębnego wejścia na parterze budynku. Przy drzwiach zamontowany jest wideo domofon oraz przycisk dzwonka wzywający pracowników ochrony do otwarcia drzwi.

Biura: znajduje się na trzecim piętrze budynku.

Dostępność komunikacyjna budynku: pomieszczenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie mieszczą się na 3 piętrze budynku. W budynku została zapewniona pełna dostępność komunikacyjna do wszystkich pomieszczeń. Budynek wewnątrz jest wyposażony w windę z komunikatami głosowymi i oznaczeniami w alfabecie Braille`a, poszczególne kondygnacje połączone są schodami.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku jest toaleta dostosowana dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.

Podmiot posiada pętlę indukcyjną.

W podmiocie na stronie znajduje się informacja o Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Polskim Języku Migowy (PJM).

W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.